dimecres, 23 de març de 2016

Sap fer pipí correctament?

1.- Quantes miccions te durant el dia?
Tot és relatiu, però, es considera “normal” 6-7 vegades al dia. Hauríem de poder aguantar unes 3 hores entre micció i micció.

2.- Quantes miccions te durant la nit?
De forma natural hauríem de poder dormir unes 7-8 hores i no tenir necessitat de aixecar-nos al vespre per anar al lavabo. Si això no és possible, hi ha algun problema.

3.- Sovint s’aguanta les ganes de fer pipí?
Les “ganes de fer pipí” és una sensació reflexa que respon a uns estímuls orgànics. No és convenient no fer cas d’aquests avisos. La gent que tendeix, per sistema, a aguantar-se el pipi, amb el temps, el cervell deixa de fer cas als avisos del cos, tornant-se “sord” a les necessitats biològiques (per exemple, no sentir el dolor fins que la lesió és molt difícil de recuperar). A mes, les bufetes ignorades tendeixen a fer-se grosses, perden capacitat de contraure´s, és mes fàcil patir infeccions de orina i amb els anys pot aparèixer incontinència per rebasament (molt perillosa pels ronyons).

4.- Fa pipí sistemàticament abans de sortir de casa?
Com hem dit abans, el fer pipí és una necessitat biològica que no s’ha de condicionar. Hi ha síndromes de retenció d’orina per condicionaments d’aquest tipus (nomes orinar a casa i després estar 9 hores al lloc de treball sense orinar). També per aquestes costums es freqüent patir incontinències del tipus “clau-pany” (en quan la Sra. fica la clau al pany de casa la sensació d’orinar és irrefrenable).

5.- Practica sovint el “stop pipí” per verificar el to de la musculatura pèlvica?
De forma esporàdica es pot tallar el raig de la micció quan estem orinant per verificar la musculatura del sol pèlvic i l’esfínter uretral. Però, no es recomanable convertir aquesta comprovació en un exercici. En el moment de orinar, la musculatura s’ha de relaxar però la bufeta s’ha de contraure (per expulsar el seu contingut). Al activar la musculatura s’activa el reflex d’inhibició de la bufeta i aquesta deixa de contraure. “Stop Pipi” va ser una tècnica molt utilitzada als anys ’90 que provocava alteracions en el buidatge, infeccions de repetició i retencions d’orina.

6.- Als lavabos públics te la precaució de fer pipí sense seure?
Per orinar s’ha de relaxar l’esfínter i la musculatura pèlvica. Per no seure hem de posar en tensió el cos. Les dues accions alhora és un contrasentit. Existeixen al mercat unes fundes de paper per protegir el seient del WC i evitar aquesta situació.

7.- Desprès d’una sessió de gimnàs o esforç físic beu aigua suficient?
S’aconsella beure 1’5l/dia. Per facilitar una correcta hidratació es recomana beure aigua en petits glops al llarg del dia, per que es pugui anar absorbint adequadament. A mes de beure un got sencer de bon matí per despertar/netejar el sistema digestiu. Després d’un esforç físic es beurà de forma suficient però calmadament per evitar l’entollament de l’estomac.

8.- Per aprimar te la costum de prendre productes o begudes light, baixos en greixos i calories?
El consum regular de productes i begudes light  (degut al seus components) augmenta les situacions d’incontinència urinària d’urgència. En cas de voler perdre pes i patir incontinència demani consell a la fisioterapeuta de sòl pèlvic.

9.- Pensa que hi ha una forma especial per netejar-se desprès de fer pipí?
Després d’orinar o defecar s’ha de eixugar/netejar fent el gest en direcció de pubis a anus, es a dir, de davant a darrera. Axis evitarem transferir bactèries i infeccions d’orina.

10.- Al igual que utilitza una crema per la cara, utilitza també una crema per hidratar la zona vulvar?

Degut a molts factors (composició de les calcetes, texans cenyits, sabons, estres...), la delicada pell de la zona vulvar pot patir irritacions. Hi han cremes especifiques per hidratar i regenerar la dermis de la vulva. Es recomana el seu us regular al igual que es fa amb les cremes facials. Es pot demanar consell sobre quina és la mes adequada en cada cas a la ginecòloga o fisioterapeuta de sòl pèlvic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada