dimarts, 20 de setembre de 2016

A l'embaràs, Pilates o Ioga?

Sempre és important tenir un estat de salut òptim gracies a una alimentació natural, tenir hàbits saludables i fent cada dia exercici físic moderat. Però quan estem embarassades aquest tres àmbits s'han de tenir mes presents mai. Si habitualment fem esport, no hem de deixar-lo de banda pel sol fet d'estar en gestació, nomes hem d'adaptar-lo a la nova situació amb l'assessorament d'un professional. Si no és un embaràs de risc (i axis ens ho indicaran els nostres ginecòlegs o llevadores) és mes perjudicial deixar l'activitat física habitual i tornar-se sedentària que no pas continuar-la.

Les dones que abans de l'embaràs no practicaven cap esport o per les quals la fecundació/implantació ha sigut complicada, el millor és esperar al segon trimestre per començar alguna activitat física dirigida.

El Ioga per embarassades s'ha popularitzat moltíssim pels grans beneficis que ens pot aportar en aquest procés, però ha desplaçat altres disciplines com el Pilates (arribant en algunes ocasions a desprestigiar lo). No em d'oblidar que el ioga per embarassades es una activitat adaptada, en que no es fan tots els exercicis de ioga general i a mes s'utilitzen les famoses pilotes gegants que son pròpies de pilates i no pas de ioga. Si no ens agrada algun element que envolta la pràctica del ioga, podem optar pel Pilates per embarassades amb total tranquil·litat.

El Pilates per embarassades és una adaptació del pilates clàssic i com a tal es trien els exercicis mes adients i es descarten els que no són apropiats. Ens permet una gran diversitat de moviments saludables amb la utilització de complements com les pilotes grans, les cintes elàstiques, les pilotes toves, els foam roller, etc. Es fa un treball sobre la respiració per aprendre a coordinar-la amb els exercicis, practica molt important per que després ho pogués aplicar en el moment del part. Es treballa la consciencia corporal que ens ajudarà a previndré els freqüents mals d'esquena de l'embaràs. I tots els exercicis sol·liciten el treball sinèrgic del sol pelvià per evitar possibles lesions.

El pilates adaptat per embarassades és una activitat segura, adequada per previndrà/alleugerir molèsties físiques durant l'embaràs i útil pel moment del part (aprendrem a utilitzar la pilota gran per l'etapa de dilatació).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada